Direct naar de inhoud van de paginaDirect naar het hoofdmenu

Veel gestelde vragen

Hieronder vind je antwoorden op veel gestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op met de Groupcard servicedesk, telefoon 088- 538 70 71, email service@noordwijkpas.nl

Algemene vragen:

Wat is de NoordwijkPas?

De NoordwijkPas is een gratis betaalpas van de gemeente Noordwijk voor mantelzorgers, voor de regeling ‘Geld voor sport, school andere zaken’ en het programma ‘Een extraatje voor je welzijn’. Met de NoordwijkPas kan een pashouder bij diverse ondernemers in Noordwijk en Noordwijkerhout betalen.

Bij wie vraag ik de NoordwijkPas aan?

De NoordwijkPas voor mantelzorgers wordt aangevraagd bij Welzijn Noordwijk. De NoordwijkPas voor de regeling ‘Geld voor sport, school en andere zaken’ kun je aanvragen bij de gemeente Noordwijk via Hester. ‘Een extraatje voor je welzijn’ kun je aanvragen bij de gemeente Noordwijk. 

Mijn NoordwijkPas werkt niet, ik ben de pas verloren of kwijt. Wat nu?

Als je NoordwijkPas is gestolen of je bent de pas verloren, dan kun je een nieuwe pas aanvragen bij de Groupcard servicedesk. De kosten voor een vervangende NoordwijkPas bedragen vijf euro. Deze kosten worden van je tegoed afgehaald. 

Mag ik mijn NoordwijkPas door anderen laten gebruiken?

Nee, de NoordwijkPas is persoonsgebonden en niet overdraagbaar.

Als ik mijn tegoed heb opgemaakt wat doe ik dan met de pas?

Bewaar je NoordwijkPas goed. Elk jaar komt de nieuwe waardering op je huidige NoordwijkPas. Ook kun je zelf via iDeal geld op de pas zetten, waardoor je blijvend gebruik kunt maken van het voordeel bij ondernemers.

Vragen over inlog en registratie:

Waarom moet ik mijzelf registreren

Door je NoordwijkPas te registreren kun je inloggen in je persoonlijke account omgeving. In je account (zogeheten ‘Mijn pas’) vind je een overzicht van:

Hoe moet ik mij registreren?

Als je een nieuwe pas hebt ontvangen, dan moet je via ‘Mijn NoordwijkPas’ een account aanmaken om toegang te krijgen tot de gegevens van je NoordwijkPas. Om een account aan te maken vul je je voornaam, achternaam en emailadres in. Ook heb je de cijfers van je persoonlijke NoordwijkPas nodig. Houd deze dus in de buurt. Tenslotte vul je een gebruikersnaam en wachtwoord in. De gebruikersnaam en het wachtwoord zijn niet eerder verstrekt en mag je dus zelf bedenken en bepalen. Onthoud ze daarna goed. 

Hoe log ik in?

Als je je geregistreerd hebt en een account hebt aangemaakt, dan kun je voortaan met je gebruikersnaam en wachtwoord inloggen op ‘Mijn NoordwijkPas’. Hier kun je je saldo checken, krijg je een overzicht van al je transacties en kun je ook de NoordwijkPas opwaarderen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Ben je je wachtwoord vergeten? Klik op ‘wachtwoord vergeten’. Ben je je gebruikersnaam ook kwijt? Neem dan contact op met de servicedesk van Groupcard via service@noordwijkpas.nl of telefoon 088- 538 70 71.

Hoe kan ik zien hoeveel tegoed ik nog op mijn pas heb?

Via ‘Mijn pas’ kun je inloggen en je saldo bekijken. Om in te loggen dien je je pas eerst te registreren. Daarbij maak je zelf een gebruikersnaam en wachtwoord aan. Zie instructies hierboven. 

Vragen over mantelzorgwaardering:

Wat als degene die voor je zorgt (de mantelzorger) niet in de gemeente Noordwijk woont?

Geen probleem. Zolang de zorgontvanger in de gemeente Noordwijk woont.

Wat als de zorgontvanger in een andere gemeente woont?

Als Noordwijkse mantelzorger kun je bij de gemeente van de zorgontvanger een blijk van waardering aanvragen. Dit is landelijk zo afgesproken.

Kunnen meerdere mantelzorgers per zorgontvanger een mantelzorgwaardering ontvangen?

Ja. De gemeente Noordwijk kiest ervoor om per zorgontvanger twee mantelzorgers een mantelzorgwaardering te geven. De gemeente Noordwijk vindt het delen van de mantelzorg een goede zaak.